Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Hälsomorgon

Publicerad 2010-03-13 14:41:05 i Allmänt

Idag har jag haft en egen inspirations hälsomorgon. För flera veckor sedan anmälde jag mig till en "Hälsomorgon" på Blueberry. De bjöd på morgondrink, frukost och lite föreläsning om Blueberrys koncept, antioxidanter, probiotika och Dvitamin.
Vid 9,30 drog de igång.
Deras hälsotänk är verkligen något som tilltalar mig, det skulle vara en dröm att arbeta där. De är ett holistiskt tänkande, man måste tro på de man gör och göra aktiva val. Snygga, smarta förpackningar, högt itak och inga pekpinnar.

Här är frukosten vi fick

Blåbärssoyayoghurt med deras egen musli innehållande bl a kanel, kardemumma, solroskärnor. Surdegsbröd med gula russin, valnötter, grön sallad och färskost.
Fruktsallad med gojibär. Och till teet fick vi en delicatoboll a la blueberry. Alltså bara nötter och torkad frukt, inge smör eller socker.
Allt var JÄTTEGOTT! 
Blueberry jobbar också med näringstäthet. SÅ mycket näring som möjligt på så liten yta.

Jag köpte med mig lite hälsokost hem. Jag och Tomas brukar göra mycket smootie så nu kan vi variera ännumer.

Gojibär, frömix. Agave som är en naturlig källa till sötma.En växt full med vitminer och mineraler. Sist men inte minst spirulina. En alg med utrensande egenskap.
Står massor på deras hemsida som jag har länkad i menyn här.

Ikväll blir det schlager mys med Micke, Malin och Hugo.
Hälsosam lördag på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela