Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Säkerhet

Publicerad 2010-03-24 15:05:08 i Allmänt

Idag har vi haft träff med föräldragruppen för sista gången.  Vi är några som pratade om att fortsätta ses och kanske gå till öppna förskolan tillsammans eller så.

Pratade om säkerhet och att barnsäkra sitt hem idag. Bvc sköterskan sa att bästa sättet att veta vad man ska göra för att ligga ett steg före är att ta hem en 1,5åring. De den river i och når bör ses över.

Det har vi gjort. Några av Gabbes äldre kompisar har varit  här och då har man lite koll på vad de vill ge sig på.
Pratade om vad man gör när barnet sätter i halsen, skydd till spisen, diskmaskin, lådor, eluttag, aldrig lämna de utan uppsikt ja ni vet.

Ibland kan jag tycka att det känns lite väl, men jag gör hellre en åtgärd för mycket än att min älskade lilleman ska skada sig.

Snart ska jag och Gabbe åka på kören.

Min älskade sambo fyller 35 i sommar och jag frågade honom igår vad han önskade sig i födelsedagspresent.
-"En till knört" blev svaret....

Ok, vi får se hur det blir med den saken. Om han kan sin biologi så vet han att det inte riktigt går så fort, men det var en gullig önskan. Tror han får nöja sig med bara Gabbe ett tag till, och de lider han nog inte av:)


Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2010-03-24 19:30:28

Hehe, ja en till liten knört vore gulligt, men man kan ju vänta ett tag med... :)



Gratta Gabbe på namnsdagen från faster!



Kram på er!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela