Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

1 mil

Publicerad 2010-05-26 14:27:51 i Allmänt

Voho! Idag har jag sprungit 1mil. Min första mil någonsin. Jag är väldigt glad. Jag kände mig inte alltför mör när jag var klar heller. Kanske blir jag löpningsbiten och springer maraton nästa år;)
Mentalt känns det stort, mitt fel är att jag som vanligt jämfört mig med andra som springer och lätt springer en halvmara eller milen utan att blinka. Jag har haft en mental spärr vad gäller löpning och det är den spärren som jag nu ska besegra! Det är det störta arbetet.


Igår skulle ju jag och Tomas åka till Farsta C. Eftersom vi har ett Sl-kort så åker vi buss i största möjliga mån, eftersom det är gratis med barnvagn. Det går bussar från Liljeholmen till Farsta och det är ju ganska nära oss, så vi hoppade på bussen en bit,  gick över bron tills vi var framme i Liljeholmen.
Bussterminalen där ligger liksom nere i tunnelbanan. Jag tyckte att det är väl bara att säga till att man ska till bussarna. Vi provade 3 olika nedgångar och alla var det spärrar på. Då visar det sig att man måste HA BILJETT för att KOMMA till bussarna. Men åker det gör man gratis. Vad är det för jäkla skit. Alltså kan man aldrig åka gratis buss därifrån. Både jag och Tomas var så sura när vi gick därifrån och funderar starkt på att skriva till Sl och klaga.
Vi kämpade upp humöret tillslut och åkte till Sickla istället. Det blev ganska bra shoping lycka. En bikini, skjorta och Tshirt till mig. Köpte bikinin på Kappahl som har ryckt upp sig väldigt och fått mycket fina kläder på senaste tiden.

Ikväll kör..

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2010-05-28 22:28:05

Bra jobbat!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela