Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Mat till familjen

Publicerad 2010-05-29 21:08:05 i Allmänt

Nu är Gabriel  snart 9 månader och kan ät amer och mer av det vi äter. Det som man ska vara mest försiktig med första året är salt. I början tyckte jag det var svårt. ALLT innehåller ju salt, ju mer jag läst så har jag förstått att man inte måste utesluta totalt ALLT salt utan bara vara förstktig och såklart inte salta maten.

Mycket av våra smakförstärkare innehåller väldigt stora mängder salt. Idag var jag inne på hälsokost och köpte vegetabilisk buljong med väldig låg salthalt. Nu kan vi ha det i grytor och gratänger och behöver inte tänka att vi måste ta bort en bit till Gabriel först. Dessutom är det bra för mig och Tomas också. För mycket salt är inte bra för någon



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela