Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Tjejmilen!!!!!!!!!!!!!!!!

Publicerad 2010-09-05 19:23:39 i Allmänt

Så var dagen kommen. Dagen då jag skulle debutera som löpare. Mitt första lopp ever. Att gå från att verkligen hata att springa till att sakta men säkert ha tjejmilen i sikte har varit en resa bara det. Jag är stolt över mig själv. Att jag vågade och att jag gjorde det. På förmiddagen var jag jättenervös. Laddade med havregrynsgröt, russin och mjölk, smoothie och dinkelsmörgås med lite kaffe.



Poserade framför lekhörnar innan det var dags att ge sig av mot Gärdet. Vädret var ju kanon. Shit vad folk 28 000 löpare. Jag startade i grupp 5. Med facit i hand hade det nog varit bra att ha startat tidigare. Det var otroligt trångt och redan efter 2 km började många att gå vilket gjorde att man fick kryssa sig fram. Jag kände mig pigg och fräsch hela tiden. Det jobbiga var trängseln, men härligt på samma gång. Vilken folkfest. Vid ca 8 km stod mamma, pappa och min bror och hejjade.

När man kom i mål fick man:



Att anmäla sig till ett lopp var verkligen bra för mig. Det kan jag rekomendera.
Tiden blev 62 minuter. Nu har jag något att förbättra nästa år:) Såklart har jag fått mersmak och kommer springa fler lopp i framtiden. Ska spåna lite på vad som blir nästa mål!

Trevlig söndagkväll!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-09-05 20:29:26

Så duktig du är! Du ser så otroligt pigg och fräsch ut!!!! Stor kram!!

Postat av: beata

Publicerad 2010-09-06 08:38:39

grattis vad skoj!

Postat av: Nina

Publicerad 2010-09-11 14:46:38

Wow, bra jobbat!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela