Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Besök på Södra BB

Publicerad 2011-12-14 18:42:58 i Allmänt

Så var det äntligen dags för ett besök hos barnmorskan igen. Senast jag var där var 29 aug ( och ultraljud däremellan såklart) men nu blir besöken lite mer frekventa även som omföderska. Gabriel och Tomas var med och Gabriel var inte jättesugen på att sitta still men besöket gick så snabbt. Blodsocker 6,4, HB 113, SF mått 24. Hittills har jag bara ätit järntillskott varannan dag men nu när värdet var lite lågt( bör ligga på 120) så det blir till att öka! Något som fick Gabriel att sitta still var att lyssna på hjärtljuden, det tyckte han var spännande!

Allt var bra och hon sparkade och hade sig där i magen!

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2012-01-02 20:54:25

Hej!



Har du fått ny barnmorska nu med tanke på Carinas ryggskott (för du hade väl henne precis som jag?)? Jag ska dit på onsdag och har ingen aning om vem som tar emot mig!



Hur mår du annars under graviditeten? Själv äter jag i dagsläget antibiotika för urinvägsinfektion och har fått trängningar i en av njurarna pga tryck från bebisen, så tvingas gå med tuff ryggsmärta resten av tiden nu. Ingen dans på rosor att vara gravid alla gånger!



God fortsättning!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela