Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Piloxing

Publicerad 2011-02-19 10:31:53 i Allmänt

Nu har jag precis varit och testat piloxing. En träningsform från Los Angeles.
Ledorden som ska sammanfatta är sleaky, sexy, powerful.

Klassen innehåller en del teknik och styrka. Vissa övningar hämtat från balett och pilates. Ska ju vara en kombination av boxning och pilates men jag tror att man blir besviken om man går på klassen för boxningens skull. Visst var det lite pulshöjande med det är mer en klass för styrka balans och lite släppa loss i höfterna.

Var en skön klass tycker jag, känns väldigt amerikansk faktisk:) Like the stars...

Vill man ha hård flåsträning är detta inget att satsa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela