Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Bra combo!

Publicerad 2011-06-28 20:47:33 i Allmänt

Morgonträning är ju alltid skönt och när det är så här varmt ute är det nästan lite farligt att vara ute och träna mitt på dagen om man inte är van och noga med att dricka och äta bra innan och efter.

Jag startade med combon spinning och core. På spinningen hinner man bli riktigt trött bara på  30 minuter även om det låter kort. Core är alltid bra. Mage och rygg, kroppens center. Som mamma ( ja för alla andra oxå såklart) är stark coremuskluatur viktig att ha bl a för att skjuta tung barnvagn framför sig, hålla balansen när man står på en fullproppad buss, bära barn, ja coremuskulaturen är för mig en av det viktigaste musklerna, den håller upp hela kroppen och ger dig en stolt och stark hållning.




Ännu en underbar dag på stranden! Tant solhatt fick följa med:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela