Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Superbär!

Publicerad 2011-03-25 18:08:16 i Allmänt

Idag har vi på Itrim Haninge haft personaldag, med massa matnyttigt. Först hade vi föreläsning av Johan faskunger som är beteendevetare och har doktorerad på motion och folkhälsa. Han gav oss en del matnyttigt vad gäller förändring och motion. Det viktigaste är att bryta stillasittandet och vara ute, bara genom att vistas ute rör vi oss mer. NU kollar vi i tv snitt 2:46 h per dag. Alltid skönt att få bekräftat att forskning finns på de bitar man förmedlar till sina kunder. Någon intressant är ju att självförtroende är en stor del av motivationen till att motionera, alltså, har jag kontroll, kan jag klara av det?

Dagen fortsatte med min underbara kollega som har en Master i träning från USA och berättade om FAR, fysisk aktivitet på recept.

Sist men inte minst, ett inspirationspass i cirkeln av en gammal Itrimare som numera jobbar på Sats.
Jag var totalt slut tog verkligen ut de sista krafter jag hade för denna vecka. Nu är jag sjukt trött och ser framemot en myskväll med Gabriel. Vi har redan fredagslyxat med god efterrätt. Grekisk yoghurt och jordgubbar. De största gubbar jag sett på läänge.

Nästan som ett litet äpple



Hur fredagslyxar du då?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela