Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Svett

Publicerad 2011-03-29 19:04:26 i Allmänt

Äntligen! Idag har jag testat Bikramyoga, något jag velat göra läänge och som också var ett av mina nyårslöften. Har hört så mycket gott om det och jag tror det skulle vara ett super komplement för kropp & själ till övrig träning.

Så här står det om Bikram yoga:

Vad som gör Bikramyoga unikt i jämförelse med andra yogaformer är att denna serie av rörelser utövas under 90 minuter i ett uppvärmt rum (38-40 grader). Värmen främjar bla rörligheten, avgiftningen samt stretchingen av kroppen. Bikramyoga är rigorös men varje rörelse i denna serie är utformad att på ett säkert sätt stretcha och öppna upp kroppen som en förberedelse inför nästkommande rörelse. Denna serie av rörelser förflyttar dessutom friskt, syresatt blod till hela kroppen, till alla organ och fibrer. Detta för att återställa kroppens balans och alla system till att fungera såsom de ska.


Köpte ett introkort nu där man får prova på i 10 dagar. Siktar på att hinna med iaf 3 ggr under denna period.

Eftersvettning fick ju en annan innebör efter man varit där. Herregud man är hal som en ål efter hela passet.
Nu gäller det att dricka mycket vatten. Till oss som var nya sa instruktören att vårt fokus skulle ligga på att bara stanna i rummet denna första gång. Först på slutet kände jag mig lite yr och vilade. Tog det såklart i min takt hela passet.

Att efter detta komma hem till dukat bord är en lyx!!
Tack mina älsklingar

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela