Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

PT time!

Publicerad 2011-10-04 20:19:31 i Allmänt

Idag var det dags för mig och min lilla mage att träffa min pt igen. Har fått en bra träningsstart på veckan. Körde  1h igår samt att jag i  förmiddags hade 30 minuters inspirationspasss på jobbet, så jag var lite mör redan innan.

Nu börjar vi köra övningar vi kört förrut, bra att få repetition och hitta nya favoriter. En klar favorit är sidogång med gummiband. Bränner riktigt skönt på utsida lår och är en övning jag kan fortsätta med hela graviditeten. Har även kört, benpress och baksida lår idag bl a.  Mycket fokus på kroppens baksida, det är där jag behöver vara stark för att orka bära upp ännu en stor mage.



Just det idag blir det v 16!:)
Väntar spänt på kallelse till ultraljud.

Kommentarer

Postat av: Ulricacc

Publicerad 2011-10-05 16:07:43

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-10-05 16:31:48

Hej igen!



Grymt att du kör med pt! Jag var på väg att köra igång med min pt men det blev tyvärr för körigt då han bara jobbar vardagar till senast kl.17. Styra med barnvakt en gång i veckan den tiden är inte det enklaste när alla jobbar...



Men men, får försöka vara disciplinerad själv, men det är fasen inte så lätt, när mannen kommer hem från jobbet runt 18-tiden är man ju både trött, hungrig och sugen på att mysa med honom så, ja, jag får kämpa på bäst det går ändå!



Tror jag fick min kallelse till RUL när jag var i vecka 14 faktiskt, så du borde ju få den nu tycker jag allt! En vecka kvar exakt idag så nu börjar nedräkningen på allvar! Ska ni ta reda på vilket kön?



KRAM!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela