Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Barnmorskan

Publicerad 2012-02-28 19:54:31 i Allmänt

Hade tid hos barnmorskan idag. Min ordinarie barnmorska ( som jag bara träffat 1 ggr tidigare) var tillbaka från sjukskrivning.Hade nästan glömt bort hur hon var och såg ut, men hon var jättebra. Det var ett mysigt besök, pratade igenom förlossning, skrev ner mina önskningar, kollade storlek på barnet. Hon trodde att det var en 4 kilos. Det tror jag nästan också, med tanke på att Gabriel vägde 4,4 och jag storleksmässigt är och känner mig ungefär lika.
Skrev upp mig på andning och avslappning som de har varje tisdag. Känns bra att gå igenom vissa saker igen och bara upprepa det lite.
Efter besöket hämtade vi Gabriel och gick till Barista Fair trade coffe där vi åt ekologiska pannkakor. Gott. Hade en Smartbox som gick ut idag (sista minuten familjen:))

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela