Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Södra igen

Publicerad 2012-01-12 10:34:15 i Allmänt

Nu har jag suttit på Södra BB i två timmar. Vid min första rutinkontroll i vecka 12 så hade jag lite högt blodsocker som de ville följa upp. Var här en gång i september för samma sak då var allt som det skulle. Likaså denna gång. Mkt skönt, vet att det var mitt illamående tidigt i graviditeten som ställde till de så att jag behövde småäta hela tiden, därav det höga sockret.
Vad man gör är iaf att man kommer på fastande mage och får dricka en mindre god sockerlösning. Sen sitter man där och väntar i 2h för att sedan ta blodsockret igen och se vilken belastning det är för kroppen.

Så nu väntar god frukost här innan det är dags att bege sig till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela