Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

10 dagar

Publicerad 2012-03-19 18:02:23 i Allmänt

10 dagar kvar till BF. Känns som om hela min värld kretsar kring denna mage. Lite svårt att undvika, den finns ju där, syns och känns. Dagarna går och man försöker hitta något litet projekt varje dag även om det inte behöver vara något stort. Skönt att få göra något och att tankarna kretsar kring något annat än att föda barn.
Jag och Tomas har en del tid tillsammans nu när han är ledig och det är skönt att hinna samla ihop sig lite. Igårkväll sträckkollade vi på "En unge i minuten". Förlossningsprogram som gick förra året. På något sätt så är det en skön förberedelse för mig att kolla på sådana program även om jag samtidigt bara blir jäkligt nervös. Är mkt tankar nu. Hur startar det denna gång? När? Hur lång tid tar det? Hur ont gör det, kanske känns det annorlunda denna gång? Kan det verkligen gå bra 2 ggr? Tänk om bebisen inte mår bra!!
Och det finns inga garantier och man kan inte ångra sig eller backa ur situationen, det är nog lite den maktlösheten som skrämmer än.
Tror att dessa tankar är en förberedelse. Imorgon ska vi till Södra BB för "Andning& avslappning" igen, ska bli skönt att komma dit!


Idag har vi tittat på något helt annat. Tog en lunchbio och kikade på Kvarteret Skatan.
Trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela