Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Barnmat

Publicerad 2012-11-04 17:56:58 i Allmänt

Jag gillar variation och tycker att det är super att man kan köpa bra barnmat på burk. Snabbt, smidigt och en räddare i nöden. Gillar också att göra egen barnmat, framför allt blir man ju jäkligt glad när den är omtyckt och det är inte alls krångligt eller svårt. Agnes tycker bättre om hemmaten än vad Gabriiel gjorde ( eller så har jag blivit bättre barnmatskock) och visst smakar de hemgjorda bättre än ganska många av de köpta.

Idag gjorde jag potatis, sötpotatis och lax. Koka, mxa och i med lite dill och olja. Klart!

 

 
 
I går var jag och barnen på vattenmuseet Aquaria.En lagom lördagsutflykt. Det var ett väldigt litet ställe tycker jag. Vi var klara på 20 minuter. Det som fanns var fint och barnvänligt men hade ändå väntat mig lite mer.
 
 
Ett väldigt mysigt och fint cafe fanns där i slutet med utsikt över vattnet, granne med Gröna Lund. Gabbe festade med Pannkakor där. Jag känner mg ganska mör nu och längtar efter att Tomas ska bli ledig imorgonbitti.
 
Trevlig söndag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela