Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

ARG

Publicerad 2012-10-16 20:30:56 i Allmänt

Ja jag var tvungen att skriva en statusuppdaterng på Facebook för att jag blev så arg.
På bussen påväg hem från dagis bryter Gabriel ihop total. Gråter och blir helt okontaktbar. Anledningen att jag sa att han var tvungen att sitta ner på bussen. Så sent som i lördags ramlade han, och jag vill inte att han ska få skallen sönderslagen. Busschafförer och trafiken här är inte alltd att lita på. Att lära sig- Man sitter ner på bussen. Men det ville han ABSOLUT inte. Så jag bara tog honom och satte honom bredvid mig och han hasade ner på golvet och var igång. ( ni kanske kan tänka er) Jag säger inte så mycket, drar upp honom, sätter honom i mitt knä, lugnar, hyssar lite, säger bara lungt att det inte är något att vara ledsen över. Ni vet en sits där man verkligen känner alla blickar på sig. Men jag har ända sedan jag fick barn försökt ( jobbar på det) att ignorera och bara koncentrera mig på det som händer oss. Till saker hör att det är INTE vanligt att han får sådana utbrott men det klart att det händer ibland. Och jag vet varför, övertrött och bajsnödig.

När vi nästan är framme och ska kliva av, säger damen som sitter igången på andra sidan om oss att "Usch vad elak han är, ett kokstryk skulle han ha" HERREGUD!! Varpå jag svarar att - Det är nog det SISTA han behöver. Han är 3år och övertrött. "ÄR han trött ska han väl sova då" svarar kärringen. Alltså, jag blir så jäkla upprörd.
En annan tjej stod där bredvid och sa -Men det är ju ett barn, vi har ju alla varit barn! ( Hon förstod min situation, och var till hjälp just då)Kändes skönt att någon annan också hört vad tanten sa.
När vi klivt av fortsatte hon mumla för sig själv att han ( Gabriel) var elak, bland det värsta hon sett och att hon tyckte synd om mig.

Att åka kommunalt är att blotta sig själv. Tar man sig i bil, kan man sitta och gråta, skrika hur mycket man vill. Men på tunnelbanan och buss blir man så blottad. ALLA har ( eller tror sig ha) rätten att kommentera.

Jag hoppas att denna kärring inte har några egna barn. Har man de brukar det finnas någon form av förståelse.

 
Här kommer lite syskonkärlek från imorse iaf:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela