Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Kontroll

Publicerad 2012-09-28 13:32:20 i Allmänt

Idag har jag gjort något jag länge tänkt på att göra. Något som skrämt mig lite. Har varit och kontrollerat mina födelsemärken. Jag har de senaste åren fått en väldig respekt för solen och har ofta sett artiklar el tv repotage om just hudcaner och vikten att kontrollera i ett tidigt skede. När vi var utomlands nu hade jag ett födelsemärke som började blöda. Då bestämde jag mg för att kolla upp det när vi var hemma. Skulle de nu vara så att det är något är det ju bättre att kolla NU än att vänta.

Men det var inget, allt så väldigt bra ut. De födelsemärken jag har som stod ut var godartade. Läkaren rekommenderade mig att ta kort på de märken jag är osäker på och jämföra typ 2 ggr om året. Han sa också att de födelsemärke som börjat blöda var ett med ytliga blodkärl och att de inte var någon fara.

Så det känns skönt att ha gjort en hälsokontroll av sin hud. Det är kroppens största organ och får ta emot en del. Nu ska jag fortsätta att sola försiktigt. På Cran Canaria smörjde jag in mig med solskydd 30 och 50 samt använde keps, solglasögon och låg mycket under parasoll. Att ha småbarn hjälper än att vara solsmart.
Skönt att stryka detta från sin lista.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela