Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

30-20-10

Publicerad 2013-01-09 19:50:27 i Allmänt

 
Nu ikväll har jag testat en av SATS nya klasser för våren 2013. Den heter som rubriken. 30-20-10. En spinningklass på 30 minuter. Det var en bra klass. Tar alltid tid att känna in rätt de första gångerna så det gäller att testa igen. Första gången är man gärna lite nervös. ( Jo jag lovar, jag är alltid superpirrig att jag inte ska orka eller så när jag iinte vet vad som väntar)
Klassen var uppbyggd så att han cyklade 30 sek på "lätt" 20 sek på medel och 10 sek på tungt. Här gäller det att hitta vad mitt "lätta" ligger så att det blir lagom. Direkt efter de sista 10 så börjar man om igen på 30. Detta sker 15 ggr under passet. 5 ggr i rad, sen vila 1 minut.
Jag gillar spinning, men kände att jag kunde tagit i lte mer faktiskt. Svårt att veta hur man ska lägga upp ett sådant intervallpass.Men somsagt blir till att testa igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela