Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Sumera året

Publicerad 2013-01-03 20:49:40 i Allmänt

Ska i ord försöka sumera året som varit.
 
Ett år då jag till största delen varit mammaledig. Ett år med fokus på att bli 2 barnsmor.
Januari: Väldiigt mycket jobb, var bara ledig 4 dagar i hela januari. En månad med full fräs på jobbet.  JAg börjar längta efter att bli ledig.
 
Februari: Dop. Jag och Tomas utnyttjar en julklapp heldag med bio, SPA och middag nckuderat med barnvakt.
 
Mars: Slutar jobba 9 mars. Går sedan och har sköna lugna veckor i väntan på bebis, går på bio, bakar och väntar på det magiska datumet  29 mars.
Ett datum som kommer och går utan att något händer...
 
April: Börjar seeegt. VArför kommer inte bebisen ut. Mamma och pappa kommer hit och vi blir alla otåliga.
Påsken börjar men så äntligen den 7 april, på påskafton kommer Agnes till världen på Södra BB.
Avslutar månaden med dop i Bollnäs och majkase på ängen hos "mormor o morfar"
 
Maj: Mina första dagar ensam som tvåbarnsmor. Jobbigt, härlgt och utvecklande. Börjar läsa upp min Naturkunskap B.
 
Juni/Juli/Augusti: Sommar. En sommar som inte blev så fin som vi hoppats på. Ganska dåligt väder. Men trots det en vecka i Bollnäs, besök i Karlsborg samt självklara sommarnöjen på Skansen och Gröna Lund.
Börjar träna igen under sommaren och det känns bra.
 
September: Agnes döps den 1 sept. En fin dag för oss men vädret var vidrigt.  Gabriel fyller 3år och vi åker hela famljen 2 veckor till Cran Canaria. Underbart sköna veckor. Går och ser " Tre musketörer" på Stadsteatern.
 
Oktober: Avslutar Naturkunskapen, skriver mitt första högskoleprov. Fyller år. Mamma och pappa kommer ner. Säger upp mig på ett jobb, blir anställd på 80% på nästa.
 
November: Mellanmånad, händer inte så mycket. Gör det vanliga. Många rundor till dagiis, tränar. trevlig middag med Haninge kollegor.
 
December: Mkt snö och kallt. Julmys och luciatåg. 12 dagar i Bollnäs.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela