Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Söndag

Publicerad 2013-06-16 19:19:59 i Allmänt

Idag har Varit en vanlig ledig söndag, samtidigt känns det som om jag hunnit med mycket.
30 minuter GRIT strength. Jobbigt som satan.
Besök på Gröna Lund.
En sväng förbi Kungsträdgården och kika på Rix FM Festival.

Men det som gjorde mest intryck på mig idag var Fotoutställningen
"I kroppen min" , 29 åriga Kristian Gidlund driver bloggen med samma namn och har obotlig cancer. En nära vän har följt honom och fotograferat under senaste året. Vackra och berörande bilder, tillsammans med hans vackra texter. Han skriver otroligt vackert och målande. Många gick där och snyftade och jag blev också väldigt berörd. Berörd över hur lyckligt lottade jag är, rädd att det också kan hända mig eller någon i min närhet, orättvist att en så ung man tas ifrån jordelivet. Kristian ska sommarprata i år, såklart ska jag lyssna på det.

Man får sig en tankeställare när man ibland tänker på en massa ytliga, självklara i landsproblem. Livet är skört. Som Jonas Gardells citat från "Torka aldrig tårar utan handskar"

"Man får inte leva om sitt liv, det är det som är själva grejen"

Att våga leva. Varje dag. Inte tänka på imorgon eller igår. Det ända vi kan påverka är NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela