Hälsokatten

Följ med och inspireras av hälsa, träning, mammaliv och annat smått och gott i livet!!

Mamma

Publicerad 2013-05-25 22:03:31 i

Imorgon är det morsdag. En dag att uppskatta sin kära mamma.
Usch så svårt det är! Hur är man det? En bra mamma? Vissa dagar känns det plättlätt och många dagar är det så svårt. Sa jag rätt nu? Hur tacklar jag det här på bästa sätt? Är jag för ego som vill ha så mycket egen tid och sticker iväg o tränar? Varför tar mitt tålamod slut?? Varför finns det inte alltid en lugn, stabil och klok mamma där, utan ibland en sur och stressad.
Ja mycket funderingar och tänkar kan det finnas ,samtidigt handlar det ju så mycket om kärlek. Att alla handlingar bygger på kärlek.
Men ett jobb är det hela livet, att vara mamma kommer jag aldrig undan.

Fick idag en vacker rosbukett av min älskade Tomas, en förtidig morsdagsgåva då jag ska jobba imorgon.

Kommentarer

Postat av: Johanna B

Publicerad 2013-05-26 16:34:19

Ingen kan vara en bättre mamma till dina barn än just du! Glöm aldrig det. Dessutom tänker jag att vem har sagt att den perfekta mamman är glad, lugn och alltid har tålamod? Vi måste ju lära våra barn hur det är att vara människa. Om nån är dum blir man arg, om man är sen blir man stressad, om man sovit dåligt har man inte energi för trams, precis så är livet. Och hos mamma finns alltid en varm famn och kloka ord när man behöver det. Det är kärlek för mig!

Kram på er!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina

Småbarnsmamma. Utbildad hälsoutvecklare som brinner för välmående och hälsa. Skriver om mitt liv och att hitta balansen i vårt ganska stressiga liv. Men med glädje och entusiasm kommer man längre!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela